SOUND







VALERIO MAIOLO

CONTEMPLATION OF BLUE

SOUND

SYNTHESIS

CONTACT









ENTANGLED
8.2 multi-channel version presented at Conservatorio di Bologna on 9 April, 2016












LANDSCAPE SUICIDE
The Quietus: "The Italian underground really seems to be exploding right now, firing out powerful packages of psychedelic tribalism, voodoo drones, and grinding industrial weirdness that put Germany and the US to shame with each passing month. This fifth release for young musical collective and label ArteTetra comprises two sidelong 23-minute suites, one apiece for Nicola Tirabasso and Valerio Maiolo, each imbued with free flowing mind-fucked melodrama. Tirabasso's side tugs at the listener with emotive droning organ chords, and distant raindrops of tapped cymbals, going on to include new agey vocal inflections and widescreen synth notes during its second half along with a trembling closing coda that smacks of unfinished business. Maiolo's side never gets as melodically comfortable as Tirabasso's, relying on dissonance, a strangely evil mumbling monologue towards its middle section, and bursts of radio static and atonal rumblings for its finale. This is definitely music from the country that gave us Musica Elettronica Viva, packaging two long form collages into one coherent ritualistic suite."























SEX WITH GIALLONE

We had a room at Tropicana Motel, disco d'esordio dei bolognesi Sex With Giallone, è un concept album che racconta a ritroso una storia di sesso e di morte, in un suicidio rituale che come una seduta spiritica evoca lo spirito più maledetto del rock and roll. L'album attraversa la sua sordida storia con una ricchezza strumentale e compositiva che ripercorre in maniera sorprendente, personalissima e autentica tutta la storia "nascosta" della musica popolare degli ultimi cinquant'anni: dalla vena dark di Long Tall Sally che richiama il suono post-punk di Bauhaus o The Fall alla cavalcata trance di Glaswegian Tanz II, memore degli anni novanta più chimici e nichilisti, passando per le violente schegge dub di Man's Picken e l'industrial astrattista alla Throbbing Gristle di Latino Cheat, il tutto permeato da un alone di psichedelia e interventi elettronici. Quest'approccio, che attinge a piene mani da sperimentazioni e controculture note e meno note, è contrastato dai testi e dall'interpretazione primitiva e inguinale di Peter Smith, viscerale frontman che condensa in brevi esplosioni di parole un'elegia disperata, incentrata sugli eventi all'interno dell'immaginario Tropicana Motel, albergo-topos che condensa in sé lo scenario di mille avvenimenti del rock sia narrate che reali, in primis quel Chelsea Hotel reso celebre da Ginsberg, Warhol e Sid Vicious, tra gli altri. L'album diventa così un condensato unico di suoni e parole che traduce tutta l'esperienza ritualistica e performativa del gruppo in una creazione unica e completa.

Released February 9, 2015

Sex With Giallone are

Laura Agnusdei Saxophones

Caterina Barbieri Electric Guitar, Vocals, Casio VL-Tone, Drum Machine

Rocco Peter Fornari Bass, Drums and Percussions

Valerio Maiolo Keyboards and Delays

Peter Smith Vocals and Electric Guitar

Music composed and performed by Sex With Giallone 2010-2012 All tracks recorded by Roberto Rettura at Lo Studio Spaziale in Bologna (IT) in Autumn 2012 except Man's Picken recorded at Lo Studio Spaziale and at SWG's Studio Mixed at EMS in Stockholm (SE) and SWG's Studio in Bologna by Caterina Barbieri and Valerio Maiolo 2013-2014
All lyrics by Peter Smith
Artwork by Bianca Peruzzi and Valerio Maiolo
Special thanks to Enrico Gabrielli